Szabályos facebookos játék olcsón

Frissítés 2013.08.28.: A Facebook feloldotta szigorú szabályait.

Döbbenetes mennyiségű szabálytalan Facebook-játék tűnik fel nap mint nap a falamon. Főleg kis- és középvállalkozások kockáztatják munkájukat. Lájkold az oldalunkat, hogy nyerj. A kép megosztói között nyereményt sorsolunk ki. A kép lájkolói között pendrive-ot sorsolunk ki. No, ez mind szabálytalan, megsérti a közösségi oldal felhasználási feltételeit. Mi ebben a kockázat? Az, hogy a Facebook eltávolítja a felhasználási feltételeit megsértő oldalt. Lehet, hogy ezret a versenytársaink közül meghagy, de pont a miénket törli ki. Elég az eddig befektetett munka egy pillanat alatt.

Mi a szabálytalan ezekben a játékokban? Az, hogy nem teszik egyértelművé, hogy a játékot nem a Facebook, hanem az oldal hirdette meg a Facebook részvénytársaságtól függetlenül. Miért mondja a Facebook, hogy nincs megkülönböztetés? Mert a játék organikus Facebook-funkciókat használ a részvételre. Azt mondja, lájkolj minket, hogy nyerj. Oszd meg a tartalmunkat, hogy nyerj. Ezeket tilos. Ahogy tilos a Facebook rendszerét (komment, üzenet, státusz) használni a nyertes értesítésére.

A Facebookon játékot legálisan csak külön fülön, app használatával indíthatsz. Ez a legtöbbször pénzbe kerül (ellenpélda: Antavo Promotion Builder), ha pedig nem akarsz érte fizetni, érteni kell legalább minimálisan a programozáshoz. Ez a legtöbb lelkesedő cégvezetőt, marketingest elriasztja.

Mi a megoldás?

Ha van honlapod, hirdesd meg – a nyereményjátékra vonatkozó magyar szabályok betartásával – ott a játékot. A Facebookon pedig oszd meg a játék linkjét, és bátorítsd részvételre a rajongóid. A te honlapodon azt teszel – amíg az törvényes –, amit csak szeretnél. Így csinálja például a SzegedMa.

Nincs honlapod?

Az sem gond. Tedd fel a kérdést (lehetőleg fényképpel, akár a nyeremény fotójával) az oldaladon, és kérd azt, hogy a rajongók emailben válaszoljanak neked. Ne kérd explicit, hogy megosszák, vagy lájkolják a bejegyzést. Ne kösd a részvételt Facebook-funkció használatához. Csak a választ kérd, emailben. Így csinálja például a Szegedi Szabadtéri oldala.

Van ennek hátránya? Van: az appok legtöbbje víruseffektet generál – ha használod, a barátaid is értesülnek erről (az app automatikusan lájkol, posztol, etc.). A fenti megoldásoknál ilyen effektus nincs. Viszont kaphatsz jó néhány „organikus” lájkot és megosztást (úgy értve, hogy nem egy automata, hanem egy ember osztja meg önként a tartalmat, mert tetszik neki).

Ha tetszett a poszt, lájkold! :)

Frissítés: a Facebookon szervezett játék is adóköteles, a nyereménytárgy értékének 1,19-szerese után a szervezőnek 16% adót kell megfizetnie.

More comments here