Pedagógus portfólió egyszerűen
Azt olvasom, hogy pedagógusi életpályájuk utólagos megteremtése érdekében most minden tanítónak és tanárnak úgynevezett portfóliót kell létrehoznia. Ahogy kivettem, munkájuk értékelésének alapja ez a pedagógus portfólió. Annak is létre kell hoznia, aki 25, vagy 30 éve megszakítás nélkül tanít. E nélkül csak az alap I-es besorolás és kevesebb fizetés jár, ha jól értem a törvény magyarázóit.
Ha én olyan tanító, tanár lennék, akinek évtizedes szakmai múltja van, egész egyszerűen oldanám meg ennek az elvárt portfóliónak a kérdését.
Megkeresném tíz-tizenöt-húsz (kinek mennyi sikerült) neves tanítványomat. A Facebook korában egy hétvége alatt össze lehetne őket szervezni. Megkérném, hogy jöjjenek el mindannyian az iskolába egy délután, és készítsünk egy csoportképet – amelyen társaságomban aktív vagy leköszönt miniszterek, államtitkárok, a környező és a távoli települések polgármesterei, jegyzői, színészek, zenészek, orvosok, tévében szereplő szakértők, újságírók és egyéb közszereplők lennének, az én volt tanítványaim.
Ha a Klebelsberg-központ minősítőinek esetleg további kérdése lenne, szívesen irányítanám őket a csoportképen szereplő illusztris tanítványom bármelyikéhez a válaszért.