A vezérigazgató felel

apple, életérzés, magánlevél, PR, Steve Jobs

Még vitás, hogy a külön ügyfélszolgálat, a Twitter-fiók vagy a Facebook-oldal a legjobb hely a végfelhasználók kérdéseinek online megválaszolására. Annyi azonban bizonyos, az Apple ebben a kérdésben is igen kreatív. Ugyanis maga a cégvezető, Steve Jobs válaszol időnként a felvetődött kérdésekre. A szakmai és egyéb weblapok ilyenkor szinte azonnal szétszórják az üzenetet, a valós emailforgalmat bizonyító képek kelnek szárnyra, hamar számos nyelvre fordítják a mondandót – többsoros hír lesz az igazgató néhány szavából.

A hitelesség így megkérdőjelezhetetlen. A cég felelős irányítója felel a kérdésre, amit mond, az nem találgatás, nem pletyka, nem értesülés, nem a recepciós közbeérvelése – az maga a tény. Az lesz, az van, amit ő ír. Egy weboldal összegyűjtötte Jobs 2010 előtt született magánleveleit – e csokorból is látható, ezekben valóban egy ember válaszol, néha sutba dobva minden szabályt, marketinges intelmet, PR-os berögződést.

Ez nyilván csak látszat persze – hiszen akad a cégnél megfelelő ember, aki szelektál a bejövő levelek között, aki segít, aki egy-két megfelelő szót a helyére illeszt. De a „Küldés” gombot maga a vezér nyomja meg – Sent from my iPhone.

Az Apple sosem rejtette véka alá, hogy produktivitása, piaci helyzete egyetlen emberen múlik, ez az ember pedig Steve Jobs. Amikor nem alkalmazták, a vállalat vergődött, ma az egyik legértékesebb technológiai cég. Nem erőltet magára emberbarát munkahely címkéket, nem indul versenyben a legjobb amerikai foglalkoztató megmérettetésen – mindössze igen-igen összeszedett marketinggel árulja a prémiumkategóriás termékeit. Nem csupán számítógépet, zsebzenelejátszót, telefont ad el, de egy komplett és jól kitalált brandet, az életérzést, hogy valami remek tárgyat birtokolok.

A brand éltetője, része és persze alkotója Steve Jobs. E tömör, harminc szónál sosem hosszabb (hiszen elfoglalt, nyüzsgő, folyton döntéseket hozó emberről, vagy legalábbis egy ilyen imázsú vezetőről beszélünk) magánlevelek az Apple-életérzés alapegységei. A vállalat arca, szóvivője, a termékek sikerének hordozója a vezérigazgató – mindenki más csak szürke eminenciás.

Tökéletes PR, tökéletes ügyfélszolgálat, tökéletes használata az online média erejének mindez. A kérdés mindössze csak az, mi történik ezzel a vállalattal, ha majd nem Steve Jobs lesz a cégvezető?

Még vitás, hogy a külön ügyfélszolgálat, a Twitter-fiók vagy a Facebook-oldal a legjobb hely a végfelhasználók kérdéseinek online megválaszolására. Annyi azonban bizonyos, az Apple ebben a kérdésben is igen kreatív. Ugyanis maga a cégvezető, Steve Jobs válaszol időnként a felvetődött kérdésekre. A szakmai és egyéb weblapok ilyenkor szinte azonnal szétszórják az üzenetet, a valós emailforgalmat bizonyító képek kelnek szárnyra, hamar számos nyelvre fordítják a mondandót – többsoros hír lesz az igazgató néhány szavából.
More comments here
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...